Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
6:00 - 8:15 | Schodzenie się dzieci. Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, swobodne, inspirowane przez nauczyciela. Kontakty indywidualne - rozmowy, obserwacja zachowań i umiejętności dzieci. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy muzyczno – ruchowe, integrujące i poranne ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. |
8:15 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania – doskonalenie nawyków higienicznych i sprawności samoobsługowych. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie – wdrażanie do opanowania umiejętności kulturalnego jedzenia. |
9:00 – 11:00 | Realizowanie zadań edukacyjnych w ramach Podstawy Programowej poprzez zajęcia z całą grupą. Doskonalenie sprawności umysłowych, motoryczno – ruchowych. Ćwiczenia gimnastyczne. Ćwiczenia i zabawy indywidualne z dziećmi w sali, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Czynności samoobsługowe przed wyjściem – rozwijanie umiejętności związanych z samodzielnym ubieraniem się i rozbieraniem, zapinaniem guzików i suwaków. Zabawy na świeżym powietrzu, spacery, zabawy ruchowe, terenowe, badawcze, tropiące. |
11:00 – 11:30 | Przygotowanie do II śniadania – doskonalenie nawyków porządkowych oraz sprawności samoobsługowych i higienicznych. |
11:30 – 12:00 | II śniadanie – wdrażanie do opanowania umiejętności kulturalnego jedzenia oraz rozumienie konieczności jedzenia różnorodnych pokarmów. |
12:00 – 13.30 | Młodsze grupy – przygotowanie do odpoczynku. Opanowanie umiejętności związanych z samodzielnych rozbieraniem się i ubieraniem. Starsze grupy – odpoczynek, relaksacja przy muzyce, słuchanie literatury dziecięcej. Działalność indywidualna z dziećmi rozwijająca ich zainteresowania i zdolności. Spacery i zabawy na powietrzu. Sytuacje edukacyjne i zabawowe inspirowane przez nauczyciela lub dzieci. |
13:30 – 14:00 | Czynności porządkowe, samoobsługowe, higieniczne – przygotowanie do obiadu. Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków. |
14:00 – 14:40 | Obiad – kształtowanie prawidłowego posługiwania się sztućcami (łyżką i widelcem) oraz kulturalnego zachowania się przy stole. |
14:40 – 17:00 | Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, dydaktyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne, gry edukacyjne, zabawy inspirowane według zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi, ćwiczenia stymulacyjne. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci. |